Районна газета

НА КОНОТОПЩИНІ ОБГОВОРИЛИ ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДУАЛЬНОЇ АГРАРНОЇ ОСВІТИ В ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДАХ

На переконання Миколи КЛОЧКА, сучасні форми співпраці навчальних закладів та аграрного бізнесу сприятимуть підготовці нового покоління кваліфікованих робітників сільськогосподарської сфери 

Відкриваючи виїзну нараду для представників профтехосвіти аграрного профілю області на тему «Співпраця професійно-технічних навчальних закладів та представників агробізнесу у запровадженні дуальної освіти» голова облдержадміністрації наголосив, що в сьогоднішніх реаліях ПТУ мають готувати конкурентоспроможних фахівців, які б відповідали вимогам роботодавців. А це неможливо не тільки без оновлення матеріальної бази та перепідготовки педагогічного складу, а й без зміни світогляду щодо цих закладів.

Крім того, в умовах децентралізації заклади профтехосвіти – це і майбутній ресурс новостворених громад і перевага. Для обласної влади, яка розуміє соціальне навантаження закладів профтехосвіти, важливо сприяти підвищенню якості освіти в ПТУ. Кожен погодиться, що заклади профтехосвіти мають забезпечити учню шанс отримати у подальшому вищу освіту, а не сприйматися як «соціальний тупік», додав він.

«Тож ми ставимо собі за мету пошук нових форм співпраці навчальних закладів та представників аграрного бізнесу, об’єднання інтелектуального та виробничого потенціалу у підготовці нового покоління кваліфікованих робітників аграрної галузі. І однією з таких форм є дуальна освіта», – зауважив очільник Сумщини.

Про європейський досвід поєднання теоретичної освіти та практичної підготовки у навчанні фахівців присутнім розповіла експерт проекту «Німецько-український агрополітичний діалог» Марія ЯРОШКО. Тож часники зібрання детальніше обговорили перспективи здійснення підготовки спеціалістів для аграрної сфери за системою дуальної освіти, якою передбачається, що у підготовці молодих фахівців беруть участь відразу два заклади – навчальний (виш, коледж тощо) і навчальне підприємство. Процес організований так, що спочатку студент чи учень отримує базові теоретичні знання, а потім іде практикуватися на підприємство, яке заздалегідь уклало з навчальним закладом угоду про співпрацю.