Районна газета

ВПРОВАДЖЕННЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ВИПЛАТИ ПЕНСІЙ

Відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 14.12.2015 року №25-1 “Деякі питання впровадження електронних пенсійних справ на базі централізованих інформаційних технологій” з серпня 2016 року в Конотопському об'єднаному управлінні впроваджено централізовану підсистему “Призначення та виплати пенсій” на основі електронної пенсійної справи

Перехід на цю систему вже незабаром надасть можливість відчути її переваги всім громадянам, які звертаються до пенсійної служби, оскільки це призведе до спрощення процедури отримання послуг, зменшення часу обслуговування та покращення якості прийому громадян. Після повного впровадження централізованої системи особа зможе звертатися за призначенням пенсії, незалежно від місця реєстрації. Процес обробки пенсійної документації буде максимально автоматизовано.

Сучасні технології поступово відтісняють епоху громіздких паперових справ, так як з'являється можливість відмовитись від паперового документообігу при їх формуванні. На заміну їм приходить електронна пенсійна справа. Для призначення пенсії заявником подаються оригінали документів без їх ксерокопій. Паспорт, трудова книжка, інші необхідні документи підлягають скануванню безпосередньо спеціалістом пенсійної служби, який здійснює їх прийом, і складають основу електронної пенсійної справи. Прийом заяв про призначення організовано таким чином, що заявнику не потрібно власноруч заповнювати бланк заяви, як це було раніше, за нього в автоматизованому режимі її сформує спеціаліст фронт-офісу, заявнику залишається лише перевірити внесені в заяву відомості та засвідчити її своїм підписом.

Призначення пенсії відбувається в централізованій системі, яка є єдиною для всіх територіальних управлінь Фонду. Сучасні веб-технології дозволяють автоматично внести в електронну пенсійну справу дані із системи персоніфікованого обліку про страховий стаж і заробітну плату застрахованої особи та провести розрахунок пенсії. Нова система має можливість аналізувати призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право особа, та обрати найвигідніший. Інформація про особу, що міститься в електронній пенсійній справі, надійно захищена, що унеможливлює її витік.

Відтак із впровадженням системи обслуговування громадян на базі централізованих інформаційних технологій в майбутньому спеціальні сервісні центри будуть розташовуватися не тільки в управліннях Фонду, а і в банках, поштових відділеннях, на територіях громад при їх бажанні.

Ця система значно розширює можливості дистанційного обслуговування громадян. Вирішити питання свого пенсійного забезпечення можна через веб-портал Пенсійного фонду. Через персональний кабінет на веб-порталі за допомогою електронного цифрового підпису пенсіонер отримає доступ до своєї електронної пенсійної справи. Не виходячи з дому людина може в будь-який час через мережу інтернет переглянути складові пенсійної виплати, або подати заяву на призначення чи перерахунок пенсії.

Завдання пенсійної служби на сьогодні забезпечити якість обслуговування громадян на самому високому рівні. Це — дуже важливий крок у напрямку подальшого реформування пенсійної системи.